چطور بفهمیم واتساپ ما هک شده است؟|رایانه_کمک

هک کردن حساب کاربری واتس اپ

رایانه کمک  روش جدیدی برای سرقت اطلاعات حساب های واتس اپ کشف کرده است که در این روش از صندوق صوتی کاربران استفاده میشود.

در این روش از کد های بسیار پیچیده یا بد افزارها استفاده نمیشود و فقط نیازمند این است که شماره ی کاربر به صندوق پستی متصل باشد و از آنجا که نیازی به بدافزار های خاصی ندارد این روش متاسفانه بر سرعت در حال رشد است و سازمان های امنیت ملی برخی از کشور ها در این رابطه به کاربران هشدار داده اند.

نکته : ممکنه برای همه پیش آمده باشد که بدون اینکه بخواهیم عکس ها و فیلم های واتساپ   در گالری ذخیره  شود خب همین موضوع می تواند برای ما دردسر ایجاد کند پس اگر قصد دارید از ذخیره شدن خودکارب تصاویر در واتساپ جلوگیری نمایید مطلب چگونه از ذخیره شدن عکس های واتساپ جلوگیری کنیم؟ را مطالعه نمایید. 

چطوری بفهمیم واتساپ ما هک شده یا نه؟|رایانه_کمک

هکر ها چگونه به حساب کاربری واتس اپ شما دسترسی پیدامیکنند

گزارشی که از طرف کمپانی امنیتی Sophos بیان شده است اینگونه این حملات سایبری را توضیح داده است : ابتدا هکر شماره ی یکی ازکاربران واتس اپ را که صندوق صوتی دارد در نرم افزار واتس اپ وارد میکند و این نرم افزار همانطور که میدانید برای تایید هویت کاربر کدی 6 رقمی را به شماره ی کاربر ارسال میکند.

هکر ها برای اینکه بتوانند به صندوق پستی کاربر قبل از اینکه کاربر دسترسی داشته باشد یا دسترسی پیدا کنند معمولا این کار رو در نیمه شب یا زمانی انجام میدهند که کاربران به گوشی خود دسترسی ندارند

در واقع به این صورت انجام میشود که پس از چندین بار تلاش برای ارسال پیام نرم افزار واتس اپ گزینه ی ارسال کد از طریق تماس صوتی را به هکر پیشنهاد میدهد و از آنجایی که کاربر به گوشی خود دسترسی ندارد این کد به صندوق پستی او ارسال میشود حال هکر به راحتی و با نفوذ به صندوق پستی کاربر میتواند وارد حساب کاربری او شود.

متاسفانه اکثر صندوق های پستی از رمز ورد پیش فرض استفاده میکنند که 0000 یا 1234 است بنابراین اگر شما نیز از این رمز ها در حال استفاده هستید لطفا رمز ورد به صندوق پستی خود را تغییر دهید تا هکر ها به راحتی به این صندوق دسترسی نداشته باشند و اطلاعات شما را سرقت نکنند

در برخی موارد مشاهده شده که هکر روی اکانت قربانی کد تایید دو مرحله ای را فعال کرده است و با این کار دسترسی قربانی کاملا از اکانت خودش گرفته میشود و در این حالت به هیچ عنوان شما نمیتوانید به اکانت خود دسترسی داشته باشید و برای استفاده از نرم افزار واتس اپ مجبور خواهید شد از شماره ی دیگری استفاده کنید.

در ادامه برای جلوگیری از هک شدن در واتساپ فیلم آموزش جلوگیری از هک شدن در واتساپ را قرار داده ایم پس برای هک نشدن در واتساپ آن را مشاهده نمایید. 

چطور بفهمیم واتساپ ما هک شده است؟ روش‌های جلوگیری از هک شدن|پشتیبان_کامپیوتر_رایانه_کمک

جلوگیری از هک شدن در واتساپ

 

چطور بفهمیم واتساپ ما هک شده است؟ روش‌های جلوگیری از هک شدن واتساپ

همانطور که می دانید واتساپ نرم افزاری با امنیت بالا می باشد پس ارسال پیام و دریافت محتوا در این پیام رسان با کد گذاری انجام می شود .

اما همه کاربران استفاده کنند از این نرم افزار سوالی مبنی بر آیا در واتساپ هک شده ایم با نه ؟ذهنشان را درگیر می کند زیرا به غیر از متن ممکن است تصاویر خانوادگی و عکس از مدارک مهم نیز در این برنامه جا به جا شود. به همین دلیل در این قسمت قصد داریم دلایل و علامت های هک شدن در واتساپ را بازگو نماییم جهت کسب اطلاعات بیشتر همراه خدمات کامپیوتری رایانه کمک بمانید.

از کجا بفهمیم واتساپ ما هک شده است؟ 

  • عجیب و غریب رفتار کردن گوشی : یکی از مهم ترین دلایل هک شدن گوشی رفتارهای عجیب در گوشی می باشد مثلا خاموش و روشن شدن ناگهانی صفحه گوشی . 
  • تخلیه ناگهانی باتری : دلیل دوم هک شدن واتساپ و گوشی بیش از هک باتری مصرف کردن گوشی می باشد مثلا بدون استفاده از گوشی باتریمان تخلیه شود و داغ کند 
  • شنیدن صدا های مختلف از بگراند گوشی : اگر در هنگام تماس صدا های عجیبی مشاهده کردید باید بدانید نرم افزار های جاسوسی روی گوشیتان نصب شده است پس حتما از قسمت اپ های گوشی آن را پیدا و پاک کنید.  این صدا می تواند بوق یا دینگ دینگ های کوچک باشد .
  • تموم شدن زود به زود دیتای گوشی : اگر بدون اینکه از اینترنت استفاده کنید حجم بسته مصرفیتان تمام شد حتما شک کنید که واتساپ یا گوتان هک شده.
برنامه هک و کنترل واتساپ|رایانه_کمک

کلام آخر 

چنانچه با مطالعه مطلب بالا موفق به بالا بردن انیت در واتساپ  نشده اید می توانید از کارشناسان کمک رسان تعمیرات کامپیوتری و تعمیر لپتاپ رایانه کمک استفاده نمایید و مشکلات کامپیوتری خود را در کمترین زمان ممکن برطرف نمایید. چنانچه به تازه ترین اخبار روزتکنولوژی و جدیدترین آموزش های کوتاه وکاربردی کامپیوتر و موبایل علاقه مند هستید می توانید از اینستاگرام رایانه کمک دیدن فرمایید

رایانه کمک

کارشناسان رایانه کمک میتواند شما را در حل مشکلات کامپیوتری و تلفن همراه یاری کنند

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره پنج ستاره

میانگین رتبه 2 / 5. تعداد امتیازات 3

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

به اشتراک گذاری مطلب