نصب ورد پرس بر روی هاست

نصب وردپرس روی هاست مرحله بعدی برای راه اندازی یک وبسایت می باشد پس در ادامه همراه خدمات کامپیوتری رایان کمک باشید تا مراحل راه اندازی وردپرس بر روی سرور هاست را برای شما شرح دهیم .

ورد پرس چیست ؟

وردپرس نوعی سیستم مدیرت محتوا می باشد و ما با کمک این نرم افزار می توانیم بدون برنامه نویسی و کد نویسی یک سایت برای خودمان داشته باشیم .

همانطور که می دانید سیستم های مدیرت محتوا بسیار زیادی وجود دارد  اما وردپرس به دلیل سادگی و امکانات زیادی که دارد در بین کاربران محبوبیت بیشتری دارد.

نکته : قبل از نصب وردپرس بر روی هاست مطمئن شوید که دامنه شما فعال باشد تا توانایی انجام مراحل نصب را داشته باشید اگر به تازگی دامنه خریداری کرده اید به مدت 24 تا 48 ساعت صبر نمایید تا فعالسازی آن انجام شود.

آموزش نصب وردپرس بر روی هاست دایرکت ادمین

بعد از اینکه شما هاست و دامنه ی خود را خریداری کردین باید وارد سایت وردپرس شوید

ورود به سایت وردپرس

 پس از آن باید آخرین ورژن وردپرس را دانلود و فایل زیپ شده آن را داخل پوشه public-Html موجود در هاست  آپلود کنید.

دانلود وردپرس

نکته : هرگاه بخواهید فایلی رو داخل دایرکت ادمین خود اپلود کنید میبایستی اون فایل به صورت zip باشد.

آموزش اتصال دامنه به هاست از طریق دایرکت ادمین

در مرحله ی اول با استفاده از یوزر و پسورد ناحیه ی کاربری خود وارد دایرکت ادمین شوید.

 برای ورد به دایرکت ادمین هر زمان که مطمئن شدید دامنه ی شما به هاست متصل شده است آدرس دامنه خود را بنویسید سپس  2222: را در انتهای آن تایپ نمایید اگر تصویر زیر را مشاهده کردید یعنی صفحه ی لاگین دایرکت ادمین برای شما اجرا شده است.

دایرکت ادمین - رایانه کمک

آموزش نصب وردپرس روی هاست دایرکت ادمین مرحله دوم

در این قسمت  دربخش your account   وارد  file manager  شوید  و در آخرپوشه ی public html را باز کنید.

فایل منیجر دایرکت ادمین - رایانه کمک

آپلود و نصب وردپرس بر روی هاست

باید بدانید که از این به بعد ما با پوشه public html  بیشترین کارها را انجام خواهیم داد .هر فایلی که در این پوشه قرار بگیرد در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

پوشه public html - رایانه کمک

نکته : توجه کنید به محض ورود به دایرکت ادمین وارد پوشه ی public-html شده و فایل های index.html و عکس ها یی که در این صفحه است و مربوط به لوگوی دایرکت ادمین می باشد پاک کنید .

برای ایجاد سطح دسترسی در وردپرس حتما مقاله سطح دسترسی در وردپرس را مطالعه نمایید.

مرحله اول: آپلود فایل وردپرس

اگر مرحله قبل را به درستی انجام داده باشید با انتخاب  گزینه ی Upload files to current directory  می توانیم فایل وردپرسی را  که دانلود کرده بودیم داخل سایتمان آپلود نماییم .

آپلود فایل دایرکت ادمین - رایانه کمک

بعد از اینکه فایل وردپرس خود را آپلود کردید باید فایل را از حالت زیپ خارج کنید.

برای انجام اینکار  بر روی فایل کلیک راست کره  و گزینه ی extract رو بزنید فایل شما از حالت زیپ خارج میشود و به صورت یک پوشه برای شما نمایش داده خواهد شد

پوشه ی وردپرس - رایانه کمک

بعد از اینکه فایل رو اکسترکت کردین میبایستی تمام فایل هایی که در داخل پوشه ی وردپرس است را مستقیما داخل پوشه ی public html اضافه کنید برای این کار همه ی فایل ها ی موجود در پوشه وردپرس را انتخاب کرده و بعد گزینه ی add to clipboard  را بزنید و بعد از آن وارد پوشه ی public html شده و گزینه paste را در اینجا بزنید و سپس پوشه ی خالی وردپرس را نیز حذف کنید.

کپی فایل ها ی وردپرس- رایانه کمک

حال سایت خود را بر روی یک صفحه ی دیگر باز کنید و مراحل نصب وردپرس را شروع کنید.

خوشامدگویی وردپرس

همانطور که در صفحه ی خوش آمدگویی وردپرس مشاهده میکنید وردپرس به یک سری اطلاعات مانند نام پایگاه داده ، نام کاربری پایگاه داده ، رمز و میزبان پایگاه داده نیاز دارد که قبل از شروع نصب شما میبایستی این اطلاعات را مشخص کنید.

این اطلاعات درواقع همان اطلاعات دیتابیس است. باید در نظر بگیرید که کل اطلاعات شما داخل دیتابیس شما ذخیره میشود عکس ها و مدیاها داخل filemanager  ذخیره میشود و اطلاعات و نوشته ها بر روی دیتا بیس ذخیره میشود.

بنابراین مجددا وارد صفحه ی اصلی دایرکت ادمین خود شوید و گزینه my SQL management  را انتخاب کنید.

نکته : برای بالا بردن امنیت در وردپرس مطلب افزایش امنیت در وردپرس را حتما مطالعه نمایید .

my SQL رایانه کمک

سپس بر روی گزینه create  new database کلیک کنید تا دیتا بیس خود را بسازید.

ساخت دیتابیس - رایانه کمک

در قسمت بعد نام دیتابیس و یوزری که میخواهید به این دیتابیس متصل کنید را مشخص کنید و دسترسی های آن را مشخص کنید

نکته: بهتر است دسترسی کامل به یوزری که قرار است برای نصب وردپرس استفاده شود داده شود.

مجدد وارد صفحه ی سایت خود شوید و با استفاده از اطلاعات دیتابیسی که هم اکنون ایجاد کرده اید مراحل نصب ورد پرس را شروع کنید.

ابتدا اطلاعات دیتابیس را وارد کنید و در بخش میزبان پایگاه داده عبارت localhost را وارد کنید. فیلد پیشوند جدول را نیز خالی رها کنید سپس بر روی دکمه فرستادن کلیک کنید.

در این قسمت شما میبایستی عنوان سایت، نام کاربری و پسورد ورود به پیشخوان وردپرس را مشخص کنید که هر نامی به دلخواه میتوانید مشخص کنید و پس از آن ایمیل خود را وارد کنید و دکمه ی راه اندازی وردپرس را کلیک کنید.

در قسمت آخر برای شما صفحه ی انجام شده به شما نمایش داده میشود که با استفاده از اطلاعات ورود میتوانید وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و به طراحی سایت خود بپردازید.

چنانچه با مطالعه مطلب بالا موفق به نصب ورد پرس بر روی هاست نشده اید می توانید از کارشناسان تعمیرات لپ تاپ و آموزش کامپیوتر رایانه کمک استفاده نمایید و مشکلات کامپیوتری خود را در کمترین زمان ممکن برطرف نمایید همچنین اگر به کسب آموزش های کوتاه و کاربردی لپتاپ و موبایل علاقه مند هستید می توانید اینستاگرام رایانه کمک را دنبال نمایید . 

رایانه کمک

کارشناسان رایانه کمک میتواند شما را در حل مشکلات کامپیوتری و تلفن همراه یاری کنند

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره پنج ستاره

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد امتیازات 2

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

به اشتراک گذاری مطلب