شبکه چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

شبکه ی رایانه، درواقع ایجاد ارتباط میان چند میزبان host یا کامپیوتر است که به نحوی ( ارتباط وایرلس یا ارتباط کابل LAN ) به هم متصل هستند به طوری که این سیستم ها توانایی ارتباط با یکدیگر یعنی connection و همچنین اشتراک منابع sharing را داشته باشند.

هدف اصلی هر شبکه ای برقراری این دو مفهوم است یعنی سیستم های کامپیوتر قادر باشند با هم ارتباط برقرار کنند و همچنین بتوانند منابع خود را مانند پرینتر و فایل های درون سیستم ها به اشتراک بگذارند.

میزبان یا HOST چیست؟

میزبان یا Host هر دیواسی در شبکه است که کارت شبکه داشته باشد حال ممکن است از کارت شبکه ی وای فای استفاده کنند یا کارت شبکه ی کابلی. ما میتوانید میزبان را هر کامپیوتر و یا سیستم موبایلی در نظر بگیریم که داخل شبکه است یا به طور مثال به مودم و سوئیچ متصل است. باید در نظر داشته باشید که هر کامپیوتری که میخواد وارد شبکه بشود نیاز به یک کارت شبکه دارد.

منابع شبکه چیست؟

منابع شبکه یا resources هر آن چیزی است که به اشتراک گذاشته میشود، حال میتواند فایل و عکس و فیلمی باشد که یک کامپیوتر برای دیگر کامپیوتر ها به اشتراک میگذارد یا میتواند پرینتری باشد که شما در شبکه به اشتراک میگذارید تا تمامی کامپیوتر های داخل شبکه توانایی استفاده از پرینتر را داشته باشند.

رابط شبکه یا NETWORK INTERFACE

رابط شبکه یا network interface کابل یا امواجی است که باعث ایجاد ارتباط میان کامپیوتر ها و دیوایس های داخل یک شبکه میشود درواقع میتوان گفت کارت های شبکه از این طریق به هم متصل میشوند.

مطالب بالا توضیحی بود بر مبنای اینکه کاربران گرامی آشنایی مقدماتی با مفهوم شبکه داشته باشند در این مقالات گروه فنی رایانه کمک قصد دارد شما را با مشکلات داخل شبکه بیشتر آشنا کند.

در صورت بروز هر گونه مشکل در این زمینه میتوانید از طریق شماره گیری 9099071540 و 0217129 مشکلات خود را با کارشناسان رایانه کمک در میان بگذارید.

 نظرات و پیشنهادات خود را می توانید بصورت کامنت در صفحه رسمی اینستاگرام رایانه کمک قرار دهید.

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] از معرفی Subnetting ، لازم است شما با مطالبی درباره ی شبکه و تعریف آیپی ، در شبکه آشنا باشید که ما در ادامه به […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


YOU DO NOT HAVE PERMISSION TO ACCESS|رایانه کمک
Subnetting چیست؟
شبکه کردن کامپیوتر|خدمات_کامپیوتری_رایانه_کمکشبکه کردن کامپیوتر|خدمات_کامپیوتری_رایانه_کمک
آموزش بستن پورت USB برای عدم اتصال فلش و هارد به ویندوز|رایانه_کمک_تعمیرات_تخصصی_کامپیوتر
پورت شبکه چیست|حل مشکل کامپیوتری
کاربرد پنجره set network location|رایانه کمک

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره پنج ستاره

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد امتیازات 1

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

به اشتراک گذاری مطلب
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.