معرفی نرم افزار Prezi

Prezi برگرفته از کلمه presentation یک نرم افزار ارائه سخنرانی و مبتنی بر فلش است که امکان ساخت یک سخنرانی پویا و جذاب را می دهد.

نرم افزار Prezi همانند نرم افزار Powerpoint نرم افزارهایی در خصوص ارائه کنفرانس ها و سخنرانی ها می باشند . اما تفاوت اصلی نرم افزار Prezi که باعث برتری این نرم افزار نسبت به نرم افزارهای دیگر از جمله پاورپوینت شده ، متحرک بودن دوربین به جای متحرک بودن اسلاید هاست! یعنی به جای این که ما صفحات مختلفی داشته باشیم، یک صفحه بزرگ داریم که درون آن حرکت می‌کنیم و به بخش‌های مختلف آن زوم می‌کنیم.

پرزی-رایانه-کمک

نرم افزار Prezi اصطلاحا 2/5 بعدی است، به این معنا که علاوه بر حرکت عمودی و افقی، جابجایی در عمق را نیز فراهم می نماید و تفاوت آن با نرم افزا رهای 3 بعدی این است که نمای پرسپکتیو را ندارد.

نرم افزار prezi بر اساس طرح بندی نقشه (Map Layout) است به صورتیکه یک تخته سفید بزرگ(Canvas) در اختیار شما قرار می دهد و شما همه مطالبی که می‌خواهید ارائه کنید (از متن و تصویر گرفته تا انیمیشن و فیلم و صدا) را داخل این قاب قرار می‌دهید و پس از تعریف مسیر  آیتم های محتوا می توانید یک انیمیشن ضمنی ایجاد نمایید.

شروع ارائه شما با این تصویر بزرگ است که کلیت مطالب شما را به صورت جامع نشان می‌دهد سپس می‌توانید تعیین کنید که با یک افکت زیبای فلش، این تصویر بزرگ زوم (بزرگنمایی یا کوچک نمایی) شود و با طی یک مسیر دلخواه (مثلاً یک منحنی، یک خط راست، یک چرخش 180 درجه یا هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد) به سراغ اولین عنصری در این قاب که می‌خواهید درباره آن توضیح دهید برود و همین‌طور الی آخر.

پس درواقع Prezi یک طرح کلی از ارائه شما را آماده می‌کند و سپس مسیر حرکت دوربین را مرحله به مرحله مشخص کرده و در نهایت با چرخش‌ها و حرکت به عقب و جلوهایی که انجام می‌شود یک اسلایدشو خیره کننده با گرافیک فوق‌العاده را به ارمغان می آورد.

یکی از ایده های جالب نرم افزار Prezi اینست که در هر لحظه که اراده کنید می‌توانید با چرخاندن غلتانک موس، تصویر را از حالت زوم خارج کنید تا مخاطبتان بتواند دوباره کلیت مطلب را ببیند. نگران نباشید. لازم نیست یادتان باشد که قبلاً داشتید کدام عنصر را ارائه می‌کردید. با یک فشار کلید سمت راست دوباره به مسیر ارائه خود بر می‌گردید.

prezi-rayanehkomak

قابلیت های مهم نرم افزار Prezi :

  • محیط طراحی بسیار ساده و سبک
  • اجرای اسلایدها به صورت آفلاین بدون نیاز به هیچ نرم افزاری با تهیه خروجی exe
  • قدرت مانور بسیار بالا در پویانمایی به طوری که می‌توان تا 100 برابر روی یک نقطه زوم کرد و در آن یک مطلب کامل نوشت که این مربوط می‌شود به استفاده از وکتور در طراحی قسمت های مختلف یک طرح در این سرویس و به این معنی است که هر چقدر نیز تصویر بزرگ نمایی (Zoom) شود از کیفیت لبه‌های تصویر و دیگر اجزا موجود در طرح کاسته نخواهد شد.
  • ذخیره پروژه های ساخته شده در سایتcom به صورت اتوماتیک در حساب کاربری شما که باعث می‌شود همواره امکان دسترسی به پروژه های خود جهت ویرایش یا اجرا را داشته باشید به صورت آنلاین (به صورت رایگان 100 مگابایت فضا در این سرویس به هر کاربر اختصاص می‌یابد)
  • امکان ساخت فیلم‌هایآموزشی، معرفی و تبلیغات کالا
  • سازگار با نسخه های مختلفویندوز
  • پشتیبانی رایگان از ipad/iphone
  • دارای قالب های آماده برای ارائه

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره پنج ستاره

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد امتیازات 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

به اشتراک گذاری مطلب