ساخت کانال واتس اپ

ساخت کانال واتس اپ و تبدیل گروه به کانال قابلیتی می باشد که در نسخه جدید این نرم افزار به واتس اپ  اضافه شده است.

با استفاده از این قابلیت می توانیم تمامی گروه های خود در واتس اپ را شبیه به کانال های تلگرامی کنیم تا کاربران معمولی توانایی قرار دادن محتوایی در آن نداشته باشند.

با استفاده از این ویژگی دیگر اطلاعات  بی ارزش در گروه ردو بدل نمی شود و معلم ها یا سرپرست ها می توانند تنها اطلاعات مهم را به اشتراک بگذارند پس برای ساخت کانال در واتساپ همراه خدمات کامپیوتری رایانه کمک بمانید .

در صورتی که با مشکل یا سوال خاصی در زمان ایجاد کانال در واتساپ با مشکل خاصی روبرو شده اید از بخش نظرات با ما در ارتباط باشید و یا با شماره 9099071540 یا 0217129 تا کارشناسان رایانه کمک مشاوره تلفنی دریافت کنید.

آموزش ساخت کانال در واتس اپ

برای ایجاد کانال  در whatsapp در قدم اول واتساپ خود را  به روز رسانی نمایید برای انجام این کار گوگل پلی یا اپ استور خود را بازنمایید در اینجا اگر  نسخه جدیدی  وجود داشت اقدام به بروزرسانی نرم افزار خود نمایید.

اگر قدم اول یعنی بروزرسانی را به درستی انجام داده اید و مطمئنید آخرین آپدیت نرم افزار واتساپ را دارید وارد برنامه شوید سپس اقدام به ساخت گروه در واتساپ کنید توجه داشته باشید برای ایجاد دسترسی در ارسال پیام حتما باید گروه را خودتان ایجاد کنید.

برای ارسال و ساخت لینک در واتساپ مطلب ساخت و ارسال لینک کانال در واتس اپ را مطالعه نمایید

اگر کانال را ایجاد کرده اید در بالای صفحه روی اسم کانال تب کنید.

ساخت کانال واتس اپ

در این قسمت روی گزینه ی Group settings  کلیک کنید این گزینه برای تنظیمات گروه می باشد پس تمامی ویژگی های مهم را در این قسمت می توانیم تغییر دهیم.

ساخت کانال واتس اپ

زمانی که وارد صفحه نظیمات گروه شدید گزینه ی  Send messages را انتخاب نمایید این گزینه به معنی ارسال پیام می باشد پس اگر می خواهید تنها ادمین گروه بتواند پیام ارسال کند گزینه ی Only admins به معنی تنها ادمین ها را انتخاب نمایید.

ساخت کانال واتس اپ

اضافه کردن مدیر به کانال واتساپ

با انتخاب این گزینه تنها ادمین های گروه می توانند محتوا در کانال ارسال کنند همچنین اگر می خواهید چند نفر ادمین باشند می توانید از بین اعضا افرادی که می خواهید ادمین باشند را انتخاب نمایید. برای این کار می توانید در همان بخش group settings گزینه group admins را باز کرده وفرد یا افرادی را به عنوان ادمین های گروه مشخص کنید.

دوست داری زبان واتس اپ رو از انگلیسی به فارسی تغییر بدی تا بتونی تنظیماتش رو شخصی سازی کنی؟  پیشنهاد میکنم مطلب آموزش تغییر زبان واتس اپ در گوشی رو مطالعه کنی

ساخت کانال واتس اپ

ساخت گروه در واتساپ به چه صورت است؟

یکی دیگر از کار های که میتوان برای داشتن کانال در واتس اپ انجام داد این است که ابتدا یک گروه واتس اپ ایجاد کنید و سپس ادمین گروه دسترسی تمام افراد به چت کردن را ببند تا تنها خود بتواند در آن محتوا قرار بگذارد. با این ترفند ساده به راحتی میتوانید گروه واتس اپ را به کانال واتساپ تبدیل کنید.

در قدم اول طبق مراحل گفته شده بالا ابتدا یک گروه ایجاد کنید.

سپس وارد گروه شده و بر روی نام گروه ضربه بزنید تا وارد تنظیمات گروه شوید.

سپس صفحه را کمی به پایین اسکرول کنید تا به گزینه groups settings برسید.

 وارد آن شده و از گزینه send massages تیک کنار only admins را انتخاب کنید.

با این کار تنها ادمین های گروه واتساپ میتوانند در گروه پیام ارسال کنند و مانند کانال تلگرام امکان صحبت کردن در گرو فقط برای ادمین های اصلی باز است.

میدونی چطور میشه داخل تلگرام از اطلاعات قدیمی که داری بکاپ بگیری تا در صورتی که تلگرامت پاک شد به اون اطلاعات دسترسی داشته باشی. آموزش بکاپ گرفتن از تلگرام

پرسش و پاسخ رایگان کانال واتساپ

در این بخش بالا به صورت به برخی از سوالات کاربران میپردازیم پس با ما همراه باشید در صورتی که شما هم با سوال خاصی روبرو شده اید از بخش نظرات با خدمات کامپیوتری آنلاین در ارتباط باشید.

آیا میتوان متوجه شد چه افرادی در گروه واتساپ فعال هستند؟

پس از تبدیل گروه به کانال در واتس اپ این سوال ممکن است برای برخی کاربران پیش بیاید که آیا امکان دیدم آنلاین شدن افراد وجود دارد.

همانطور که میدانید در واتس اپ این امکان وجود دارد که مشاهده آخرین نمایش آنلاینی خود را تغییر دهید. به همین دلیل در صورتی که فرد آخرین آنلاینی خود را غیر فعال کرده باشد امکان مشاهده آن برای شما وجود ندارد.

چگونه پیام های قبلی گروه واتس اپ را ببینیم؟

متاسفانه با این که واتس اپ امکانات و ویژگی های مختلفی به این برنامه اضافه کرده است اما همچنان پس از تبدیل گروه به کانال در واتساپ افرادی که جدید به آن اضافه میشوند امکان مشاهده و استفاده از محتوایات قدیمی را ندارند.

بنابراین باید منتظر بمانیم تا این امکان در نسخه جدید واتساپ به این اپلیکیشن اضافه شود.

ظرفیت گروه واتساپ چقدر است؟

به طور طبیعی شما میتوانید تا 256 نفر را در یک گروه واتساپ دعوت کنید. در ورژن قدیمی واتس اپ این امکان تنها برای 100 نفر وجود داشت اما اکنون 2.5 برابر شده است.

همچین تفاوتی در گروه یا کانال واتساپ وجود ندارد تا همین تعداد میتوانید افراد در کنار یکدیگر فعالیت داشته باشند.

سخن اخر

چنانچه با مطالعه مطلب بالا موفق به تبدیل گروه به کانال در واتس اپ نشده اید می توانید از کارشناسان آموزش کامپیوتری رایانه کمک استفاده نمایید و تمامی مشکلات کامپیوتری خود را در کمترین زمان ممکن برطرف نمایید چنانچه به تازه ترین اخبار روز دنیا در زمینه آموزش کامپیوتر و موبایل علاقه مند هستید از اینستاگرام رایانه کمک دیدن فرمایید .

 نظرات و پیشنهادات خود را می توانید بصورت کامنت در صفحه رسمی اینستاگرام رایانه کمک قرار دهید.

جهت رفع مشکلات رایانه و حل مشکلات تلفن همراه خود کافیست با کارشناسان مجرب رایانه کمک تماس گرفته و به صورت شبانه روزی از خدمات غیر حضوری رایانه کمک بهره مند شوید.

شماره های تماس از سراسر کشور:

9099071540 (تلفن ثابت)

021-7129 ( تلفن ثابت و همراه)

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره پنج ستاره

میانگین رتبه 2.5 / 5. تعداد امتیازات 2

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

به اشتراک گذاری مطلب