حالت تاریک در گوشی

حالت تاریک در گوشی یا dark mode یکی از ویژگی های آیفون میباشد.بهتر است در زمان تاریک شدن هوا و نبودن خورشید از این حالت استفاده کنید. 

  

استفاده از حالت تاریک در گوشی ( فعال کردن dark mode

 

همانطور که میدانید شرکت اپل  یکی از بزرگترین شرکت ها در زمینه ساخت گوشی های هوشمند می باشد که در کل جهان طرفدارهای زیادی دارد.

 شرکت اپل سالانه تعدادی گوشی معرفی می کند که اکثر آنها پرچمدار می باشند. با تمام قابلیت ها و مزایای که شرکت اپل برای گوشی های خود در نظر گرفته است، اگر بخواهیم برای مدت طولانی از صفحه روشن آن استفاده کنیم میتواند برای چشم ما خطرناک باشد.

همانطور که میدانید زمانی نور نمایشگر به چشم ما آسیب نمی زند که نور خورشید وجود داشته باشد یا داخل محیطی روشن قرار گرفته باشه، اگر بخواهیم در محیطی تاریک از گوشی با نور روشن استفاده کنیم ممکن است چشم ما آسیب جدی ببیند .

حالت تاریک در گوشی

فعال کردن دارک مود اندروید و آیفون 

اما ما چگونه می توانیم از گوشی خود در محیط تاریک  استفاده کنیم و نگران آسیب به چشممان نباشیم در ادامه همراه رایانه کمک آنلاین باشید تا ترفندهای برای استفاده گوشی در محیط تاریک را یاد بگیرید. 

 

چگونه حالت تاریک و dark mode را در آیفون فعال نماییم ؟

برای استفاده از گوشی در محیطی تاریک بهتر است گوشی خود را در حالت تاریک یا دارک‌ مود قرار دهید .

برای اینکار می توانید از دو روش این کار را انجام دهید روش اول فعال کردن حالت دارک مود در آیفون بسیار آسان است :

 

روشن کردن دارک مود در آیفون روش اول از Control Center

·       وارد  Control Center شوید اگر از گوشی های سری ایکس استفاده می کنید باید از گوشه سمت راست بالا به پایین و اگر از سری های قدیمی تر استفاده می کنید از پایین به بالا روی صفحه تاچ کنید تا بتوانید وارد کنترل سنتر شوید .

·       پس از باز شدن قسمت  Control Center انگشت خود را روی  چراغ Brightness  نگه دارید تا صفحه  ای برایتان باز شود . در صفحه ای که برایتان باز شده روی گزینه  “Appearance Light” تاچ کنید تا دارک مود برای شما فعال شود.

حالت تاریک در گوشی

فعال کردن دارک مود در آیفون با استفاده از تنظیمات 

·       باید وارد  Settings شوید سپس گزینه ی  Display & Brightness را تاچ کنید .

·       زمانی که وارد صفحه ی  Display & Brightness شدید با تاچ کردن روی حالت Dark حالت تاریک را فعال نمایید.

حالت تاریک در گوشی

نکته: همانطور که در عکس زیر می بینید در این قسمت گزینه اتوماتیک automatic وجود دارد .

 اگر تیک این گزینه را بزنید می توانید تنظیماتی دستی مبنی بر تاریک شدن صفحه گوشی توسط ساعت گوشی انجام دهید مثلاً می‌توانید تنظیم نمایید از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۸ شب به حالت روشن باشد و از ساعت ۸ شب تا ۷ صبح فردا به حالت تاریک . زمان تنظیم در همان قسمت وجود دارد

 فیلم آموزش فعال کردن دارک مود در آیفون 

در ادامه با شرکت خدمات کامپیوتری رایانه کمک همراه باشید، برای فعال کردن حالت در سامسونگ

حالت تاریک اندروید را چگونه باید فعال کرد ؟

 فعال کردن حالت dark mode در اندروید و سامسونگ 

یکی از جالب ترین ویژگی های گوشی های اندروید حالت تاریک می باشد. به دلیل استفاده طولانی از گوشی در محیط تاریک ضررهای زیادی به چشم کاربران اندرویدی وارد شده است.  

به همین دلیل برای جلوگیری از اتفاق های بدتر اندروید قابلیت حالت تاریک را در به‌روزرسانی جدید خود اضافه کرده است.

 ما می توانیم با استفاده از حالت دارک مود صفحه بک گراند گوشی خود و تمامی نرم افزار هارا به حالت تاریک یا سیاه در بیاوریم .

با انجام این کار چشم ما آسیب نمی بیند  سوالی که ذهن همه را درگیر می‌کند این است چگونه می‌توان دارک مود  را در گوشی های سامسونگ فعال کنیم برای فعال کردن حالت تاریک در اندروید باید همانند زیر عمل نمایید .

فعالسازی حالت شب در اندروید

از منو ی کاربری خود وارد قسمت تنظیمات یا همان Settings شوید سپس گزینه  Display را انتخاب کنید در این قسمت باید گزینه را تاچ نمایید تا آن فعال شود با انجام این کار تمام صفحه پشت گوشی ما به حالت تاریک و سیاه در می آید 

حالت تاریک در گوشی

چنانچه با مطالعه مطلب بالا  موفق به استفاده از حالت تاریک در گوشی های آیفون و اندروید نشده اید یا گوشی شما خیلی قدیمی می باشد یا گوشی خود را جدیدا آپدیت نکرده اید .

برای به روز رسانی گوشی خود آپدیت دستی گوشی های سامسونگ را مطالعه نمایید و اگر از گوشی آیفون استفاده می کنید و همچنان حالت دارک مود برای شما فعال نشده است مطلب حل مشکل آپدیت نشدن ios را مطالعه نمایید همچنین اگر با به روز رسانی گوشی خود موفق به استفاده از حالت تاریک در اندروید و آیفون شده اید می توانید از کارشناسان تعمیرات کامپیوتری رایانه کمک در زمینه حل مشکلات گوشی و کامپیوتر استفاده نمایید چنانچه به تازه ترین اخبار روز تکنولوژی در زمینه آموزش های کوتاه و کاربردی کامپیوتر و موبایل علاقه مند هستید از اینستاگرام رایانه کمک و آپارات رایانه‌کمک دیدن فرمایید 

 نظرات و پیشنهادات خود را می توانید بصورت کامنت در صفحه رسمی اینستاگرام رایانه کمک قرار دهید.

جهت رفع مشکلات رایانه و حل مشکلات تلفن همراه خود کافیست با کارشناسان مجرب رایانه کمک تماس گرفته و به صورت شبانه روزی از خدمات غیر حضوری رایانه کمک بهره مند شوید.

شماره های تماس از سراسر کشور:

9099071540 (تلفن ثابت)

021-7129 ( تلفن ثابت و همراه)

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره پنج ستاره

میانگین رتبه 3 / 5. تعداد امتیازات 2

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

به اشتراک گذاری مطلب