authority2-رایانه کمک

آتوریتی Authority در واقع رتبه ای است که برای دامنه یا صفحات وب سایت در نظر گرفته میشود، این رتبه عددی بین یک تا صد است که کلمه ی آتوریتی معمولا به دو شکل پیچ آتوریتی و دامین آتوریتی بیان میشود و بیانگر رتبه ی صفحات وب سایت و دامین اصلی است. Page authority و domain authority هر دو یکسان هستند و یک مفهوم مشابه دارند اما آتوریتی دامین بیانگر قدرت دامنه یا ساب دامین است و آتوریتی پیج بیانگر قدرت هر صفحه از سایت شما به صورت مجزا میباشد.

این رتبه توشط شرکت moz.com ارائه شده است و فعالیت هایی که شما برای سئو سایت انجام میدهید را مورد بررسی قرار میدهد. بنابراین off page سئو های شما بسیار مهم است.

 Authority میزان اعتبار سایت ها را مشخص میکند و بسیار پر اهمیت است که شما توجه لازم را در آف پیج سئو های خود داشته باشید تا اعتبار سایت شما بالا برود شما میتوانید ابراز moz را برای مرورگر کروم خود از دانلود moz برای کروم استفاده کنید و همچنین برای مرورگر فایرفاکس از دانلود Moz برای فایرفاکس دانلود کنید.   

domain-authority1-رایانه کمک

نکات کلیدی در رابطه با آتوریتی

  • توجه کنید که آتوریتی دامنه در اکثر مواقع بالاتر از آتوریتی پیج است چرا که صفحه ی اول سایت معمولا بیشتر مورد بازدید قرار میگیرد و بیشتر در سئو به آن توجه میشود
  • هر چه شما سایت اتوریتی بالاتری داشته باشید به طبع اعتبار بالاتری نزد گوگل خواهید داشت
  • این نکته را هم فراموش نکنید که در ابتدا بالا آوردن رتبه ی اتوریتی آسان است اما هر چه این عدد بالاتر برود سیر صعودی ما هم سخت تر میشود.
Domain-Authority-رایانه کمک

نحوه ی رتبه بندی سایت ها با آتوریتی دامنه

رتبه بندی اتوریتی دامنه عددی بین یک تا صد میباشد که توسط شرکت moz با الگوریتم های متفاوت که بیش از چهل الگوریتم است انجام میشود. اگر عددی بین 20 تا 30 را کسب کنید اتوریتی سایت شما بسیارعادی است و عدد بین 30 تا 50 رتبه ی خوب در نظر گرفته میشود و بین 50 تا 60 رتبه ی عالی و 70 به بالا فوق العاده است. شما برای سنجش domain authority سایت خود میتوانید به لینک Moz Open Site Explorer مراجعه کنید و قدرت سایت خود را بسنجید.

نحوه ی محاسبه اتوریتی از طریق ابزار Moz به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین این عوامل را برای شما در اینجا مطرح میکنیم:

اولین عامل محتوای سایت شماست

همانطور که همیشه به شما گفته ایم محتوای سایت شما در تعیین اعتبار سایت شما بسیار پر اهمیت است و یکی از عوامل اصلی در رتبه بندی سایت شما به شمار میرود. پس تعجب نکنید اگر یکی از عامل های تعیین قدرت و اتوریتی ساتتان محتوای آن باشد. همانطور که گفتیم آتوریتی دامنه به افزایش رتبه در گوگل بسیار کمک میکند و محتوای سایت در این راستا باارزش ترین مسئله است پس تولید محتوای قوی داشته باشید. ساده و روان بنویسید، اطلاعات دیگران را کپی نکنید و کامل بنویسد سعی کنید در رابطه با نوشته ی خود اطلاعات کامل را داشته باشید.

What-is-Domain-Authority-rayaneh-komak

Moz Trust

یکی از عوامل مهم که تعیین کننده ی قدرت سایت شما است Moz Trust است این معیار میزان کیفیت لینک های خارجی سایت شما را مورد بررسی قرار میدهد، یعنی کیفیت و مورد اعتماد بودن سایت هایی که از آن سایت ها به دامنه ی شما لینک داده شده است با این ابزار مورد بررسی قرار میگیرد، توجه داشته باشید که سایت هایی با دامنه های .edu و .gov از نظر گوگل بسیار قابل اعتمادتر هستند و اگر بتوانید از چنین دامنه های برای خود بک لینک دریافت کنید تراست دامنه ی سایت خود را به صورت چشم گیری افزایش خواهید داد.

عامل بعدی بک لینک است

در این الگوریتم بک لینک های به دست آورده ی سایت شما مورد بررسی قرار میگیرد البته توجه داشته باشید که بک لینک های منحصر به فرد مورد بررسی قرار میگیرد یعنی اگر شما 40 بک لینک  از 7 سایت دریافت کرده باشید به صورت منحصر بفرد عدد 7 برای شما در نظر گرفته میشود! پس تعداد دامنه ها نیز یکی از شرط ها به شمار میرود، بنابراین میبایستی از دامنه های مختلف بک لینک گرفته باشید اما همانطور که در بالا گفته شد تراست بودن سایت هایی که از طرف آنها بک لینک دریافت کرده ایدو درواقع کیفیت بک لینک بسیار پر اهمیت است.

Moz Rank

این الگوریتم دقیقا همانکاری را میکند که در قسمت قبل توضیح دادم ابزار تراست وب سایت هایی را که شما از آنها بک لینک تهیه میکردین مورد بررسی قرار میداد اما moz rank در واقع بک لینک ها را از نظر کیفیتی مورد بررسی قرار میدهد بنابراین داشتن یک بکلینک با کیفیت بهتر از سه بک لینک بی کیفیت است. این عامل عددی بین یک تا ده را به خود اختصاص میدهد که متوسط این عدد 3 است.

آتوریتی1-رایانه کمک

عامل گوگل فرندلی بودن سایت

این عامل گوگل فرندلی بودن نیز باز بستگی به محتوای سایت شما دارد یعنی شما از استاندارد های سئو به درستی استفاده کرده باشید و سایت شما ساختار گوگل پسند داشته باشد چرا که گوگل پسند بودن میتواند تاثیر مستقیم بر قابلیت استفاده از سایت شما داشته باشد و اگر سایت شما ساختار ضعیفی داشته باشد برقراری ارتباط کاربران با سایت شما را مختل میکند . از طرفی باید توجه داشته باشید که ساختار درست میتواند به کرال شدن سایت شما از طرف گوگل کمک کند. گوگل فرندلی بودن نیز یکی از عامل های مهم در تعیین آتوریتی سایت به شمار میرود.

دریافت سیگنال شبکه های اجتماعی

یکی از قوی ترین و مهم تری عوامل بعد از محتوای سایت سیگنال هایی است که شما از طرف شبکه های اجتماعی دریافت میکنید این لایک ها و کامنت هایی که افراد برای مطالب شما  در شبکه های اجتماعی مشخص میکنند به تصمیم گیری گوگل در مورد کیفیت و عدم کیفیت مطالب شما بسیار تاثیر گذار است.

عواملی را که بررسی کردیم از مهم ترین عوامل تعیین کنند آتوریتی با ابزار moz به شمار میرفتن اما همانطور که گفتیم بیش از 40 عامل بر این رتبه تاثیر گذار است هر چند ممکن کوچک باشه اما تاثیر گذاره بنابراین سعی کنید با صبر و حوصله تک تک عوامل را بررسی کنید و امتیاز مناسب را دریافت کنید.

اگر در مورد هر کدام از مسائل بالایی سوالی داشته باشید میتوانید با کارشناسان رایانه کمک بخش وب درمیان بگذارید

Page Authority

هر چند تا به اینجا در رابطه با Domain Authority صحبت کردیم اما همانطور که خودتون متوجه شدید محتوای سایت و صفحات سایت نیز در تعیین آتوریتی دامنه بسیار پر ارزش است. شما با تعیین آتوریتی دامنه درک کاملی از عملکرد سایت خود میتوانید داشته باشید اما این بدان معنا نیست که آتوریتی صفحه از دید شما پنهان بماند چرا که هر چه اعتبار و رتبه ی صفحات سایت ما بالاتر باشد اتوریتی دامنه ی ما نیز بالاتر میرود و ارتباط این دو با هم کاملا مستقیم است

عوامل موثر در اتوریتی صفحه

شبکه های اجتماعی :

هر چه مطالب شما در شبکه های اجتماعی بازخورد بالاتری داشته باشد لایک و کامنت بیشتری دریافت کند اتوریتی صفحات شما بالاتر خواهد رفت شبکه هایی مانند فیسبوک، گوگل پلاس  ، توئیتر و لینکدین میتواند کمک شایانی به تصمیم گیری گوگل در رابطه با مطالب شما داشته باشد.

تعداد ساب دامین ها و دامین هایی که به صفحات ما لینک میدهند از عوامل بسیار مهم است

تعداد بک لینک هایی که شما با رعایت انکر تکست مناست در هر صفحه با کیفیت بالا قرار میدهید میتواند آتوریتی صفحه را بالا ببرد

تعداد وب سایت هایی که تراست و باکیفیت هستند و به صحفات شما لینک میدهد بسیار مهم است.

امیدوارم این مقاله نیز برای شما مفیده بوده باشد

در صورتی که هر سوالی در رابطه با مقاله بالا داشتید میتوانید با کارشناسان رایانه کمک درمیان بگذارید.

رایانه کمک

کارشناسان رایانه کمک میتواند شما را در حل مشکلات کامپیوتری و تلفن همراه یاری کنند

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره پنج ستاره

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد امتیازات 0

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

به اشتراک گذاری مطلب