آموزش فعالسازی بلوتوث در ویندوز

فهرست مطالب

نرم افزار بلوتوث امروزه عضوی جدا نشدنی از تمامی دستگاهها مانند گوشی و کامپیوتر و پخش کننده موزیک است حتی بسیاری از اتومبیل ها نیز دیگر دارای بلوتوث هستند.

پس بلوتوث دیگر یکی از مهم ترین نرم افزار های انتقال فایل در دنیای امروز است.

گروه فنی رایانه کمک در این مطلب اطلاعات کاملی از تنظیمات و روش کار با بلوتوث را در ویندوز 10 به شما خواهد داد.

فعال سازی بلوتوث ویندوز

ابتدا باید نحوه فعال كردن بلوتوث لپ تاپ در ویندوز 10 را بدانید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

برای انجام این کار دو راه وجود دارد که شما هرکدام را که بخواهید میتوانید استفاده کنید:

1)از طریقی که منوی سمت راست به شما نشان داده میشود گزینه ی Action Center  را پیدا کنید.بعد از کلیک به روی آن Bluetooth به شما نشان داده خواهد شد هنگامی که روی آن کلیک کنید آیکون به رنگ آبی تغییر وضعیت خواهد داد که این به معنای روشن شدن بلوتوث شماست.

action center - turn bluetooth onn

2)ابتدا از طریق start وارد setting شوید و در آن قسمت گزینه ی device را انتخاب کنید. شما بعد از کلیک به روی عبارت Bluetooth and other devices میتوانید بلوتوث خود را روشن نمایید.

جفت کردن بلوتوث دستگاه با بلوتوث ویندوز10

بلوتوث ویندوز 10 خود را ابتدا روشن کنید و از روشن بودن بلوتوث دستگاهی که قرار است با کامپیوتر شما جفت شود مطمئن شوید.

ابتدا از طریق گزینه ی start به قسمت setting بروید و در آن گزینه ی devices را کلیک کنید.

حالا در قسمت Bluetooth and other devices که وارد شوید باید به روی گزینه ی Add Bluetooth and other devices  کلیک کنید تا شما را به یک پنجره که دارای سه گزینه است هدایت کند.

در این پنجره به روی اولین گزینه که Bluetooth  نوشته است کلیک کنید (در نوار پایین این گزینه توضیحاتی با عنوان اینکه این گزینه میتواند موس و قلم و صفحه کلید را با کامپیوتر شما جفت سازد دیده میشود.)

بعد از این مرحله بلوتوث ویندوز10 شروع به جستجو برای یافتن بلوتوث دستگاههای روشن اطراف شما میپردازد.زمانی که دستگاه مورد نظر شما نامش پیدا شد به روی آن کلیک کنید(در این مرحله ممکن است دستگاه از شما پین کد و یا پسوورد بخواهد که آ؛ن پین کد را در دستگاه مربوطه میتوانید پیدا کنید  و یا همزمان انتخاب نمایید)

با انجام این مراحل دستگاه مورد نظر با بلوتوث ویندوز شما جفت شده اند.

رایانه کمک-ویندوزبلوتوث2

حذف دستگاههای اضافی از لیست بلوتوث

متصل بودن و یا جفت بودن دستگاههای بلوتوث غریبه به بلوتوث ویندوز شما ممکن است از لحاظ امنیتی برای شما مشکل ایجاد کند.

برای همین شما از طریق مدیریت لیست دستگاهها میتوانید آن دسته از کاربرانی را که ترجیح میدهید از این لیست پیش فرض حذف نمایید.

برای این کار طبق مراحلی که در ابتدا توضیح داده شده به قسمت Bluetooth and other devices بروید و در آنجا آخرین گزینه که در انتهای این پنجره قرار دارد حاوی لیست دستگاههای متصل شده است. آن دستگاهی را که مورد نظر شماست در این لیست پیدا کنید و اقدام به حذف آن کنید.

حذف دستگاه های بلوتوث در ویندوز - رایانه کمک

تنظیمات پیشرفته بلوتوث ویندوز 10

در بلوتوث ویندوز 10 گزینه ای به نام تنظیمات پیشرفته موجود است که شما با رفتن به این قسمت توانایی این را دارید که گزینه های امنیتی بیشتر و مناسب تری را برای بلوتوث ویندوز خود فعال نمایید که در پایین نحوه فعال سازی این تنظیمات و کاربرد آن ها توضیح داده شده:

ابتدا به قسمت Bluetooth and other devices  بروید. در این قسمت این بار گزینه یMore Bluetooth Option  را کلیک کنید و وارد تب Option  شوید.

در این قسمت گزینه هایی با عنوان هایی همچون:

1) به همه دستگاهها اجازه بده تا من را بیابند.

این گزینه را برای زمانی فعال نگهدارید که میخواهید همه ی دستگاههای اطراف اجازهی وصل شدن و دیدن نام بلوتوث شما را داشته باشند. اگر تمایل شما به این است که بعد از روشن کردن بلوتوث دستگاههای اطراف شما نتوانند از روشن بودن شما اطلاع یابند پس تیک روی این عبارت را بردارید.

2) وقتی یک دستگاه بلوتوثی قصد اتصال به من را داشت خبر بده.

این گزینه با فعال بودن زمانی که یک گجت دیگر قصد جفت شدن با بلوتوث ویندوز شما را داشته باشد ابتدا شما را از این مسئله آگاه میسازد که در بحث امنیت اطلاعات بسیار واجب و ضروریست که این گزینه همیشه فعال باشد.

3) آیکون بلوتوث را در نوتفیکیشن نشان بده

از نام این گزینه عملکرد آن نیز مشخص است اما اگر شما جزو آن دسته از کاربرانی هستید که بلوتوث شما دائما روشن است میتوانید این گزینه را حذف و خاموش کنید.

حل مشکل درایور بلوتوث ویندوز

گاهی اوقات با ارتقا دستگاه به ویندوز 10 مشکلات موجود در درایور بلوتوث باعث به وجود آمدن مشکلات بزرگتری برای ویندوز10  شما خواهد شد.

برای اطمینان از وجود عدم مشکل در درایور های بلوتوث ویندوز10 نیاز دارید که به بررسی آن ها بپردازید برای این کار باید ابتدا روی منوی Start  راست کلیک کنید و گزینه ی Device Manager  را از آنجا انتخاب کنید.منو Bluetooth  را انتخاب کنید و روی درایور Bluetooth  کلیک کنید تا بتوانیدUpdate Driver را انتخاب نمایید.

توجه کنید اگر در این مرحله هیچ چیزی یافت نشد ابتدا Uninstall Device را انتخاب کنید و سیستم خود را ری استارت کنید تا ویندوز به صورت خودکار یک نسخه از درایو ها را برای شما بسازد. چنانچه به صورت خودکار هم نصب انجام نشد میبایستی وارد سایت لبتاپ خود شوید و درایور مرتبط با ویندوز جدید خود را دانلود و نصب کنید.

unistall bluetooth in window

قابلیت قفل بلوتوث برای افزایش امنیت

زمانی که شما مثالا گوشی همراه خود را با بلوتوث ویندوز 10 خود جفت کرده اید کرده اید و دائما با هردوی این بلوتوث ها به فعالیت مشغولید بهتر است از قابلیت قفل دینامیک استفاده نمایید.

این قفل باعث میشود که زمانی که بلوتوث ها روشن است و هر دو دستگاه در حالت جفت هستند زمانی که شما از محدوده بلوتوث خود دور شوید بلوتوث ویندوز دستگاه شما را به صورت خودکار قفل میکند تا زمانی که به محدوده بازگردید دستگاه در حالت قفل خواهد ماند این کار جهت امنیت بیشترفایل های  هر دو دستگاه خواهد شد.

برای فعال سازی قابلیت قفل دینامیک در بلوتوث ویندوز 10 شما ابتدا هردو دستگاه مورد نظر را با هم جفت میکنید و بعد از آن setting  بروید و در آنجا گزینه ی Accounts  را انتخاب نمایید. سپس sign-in option  را کلیک کنید و وارد Dynamic lock  شوید در انتها عبارت زیر را تیک بزنید:

Allow windows to detect when your away and automatically lock the device

مطالب پیشنهادی

مناسب ترین سیستم خنک کننده برای کامپیوتر گیمینگ | رایانه کمکمناسب ترین سیستم خنک کننده برای کامپیوتر گیمینگ | رایانه کمک
مشکل موس در ویندوز 10| رایانه کمک
Speaker Functionality - رایانه کمک
USB-3-1 - رایانه کمک
جلوگیری از پر شدن هارد دیسک|رایانه کمک
خراب بودن رم|رایانه کمک
google-cloud-print-architecture
رایانه کمک-مک بوک-تصویرشاخص1
رایانه کمک-موس-عنوان
رایانه کمک-هارد اکسترنال-تصویر شاخص
رایانه کمک-نصب و تعویض پاور
اسمبل کیس در رایانه کمک
رایانه کمک-هارددرایو سخت
روشن نشدن لپ تاپ-رایانه کمک
رایانه کمک-معرفی قطعات کامپیوتر-شاخص.11
اتصال سیم های کیس به مادربورد | رایانه کمک
مادربورد رایانه کمک2
نصب سخت افزاری کارت گرافیک - رایانه کمک
رم کامپیوتر -رایانه کمک
رایانه کمک

کارشناسان رایانه کمک میتواند شما را در حل مشکلات کامپیوتری و تلفن همراه یاری کنند

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره پنج ستاره

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد امتیازات 1

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

به اشتراک گذاری مطلب