رقبای سامسونگ در ساخت گوشی های هوشمند منعطف و تاشو

گوشی هوشمند تاشو و انعطاف‌پذیر سامسونگ با قیمت در حدود 2 هزار دلار ، قرار است اوایل مارس 2019 (اواخر اسفند 97)، این موبایل منعطف در کنار نسخه 5G گلکسی اس 10 ، به بازارهای جهانی قدم بگذارد.

-Rayanehkomak-samsung-foldable-smartphone

از جمله کمپانی هایی که در ساخت این گوشی هوشمند جذاب رقابت میکنند عبارتند از:

1.هواوی

هواوی به منظور عرضه نخستین موبایل منعطف توسط یک برند اصلی، رقابتی جدی با سامسونگ دارد و حدس می‌زنیم پیروز میدان نیز باشد. بر خلاف طراحی‌های متداول که نمایشگر به طرف داخل خم می‌شود، ظاهرا هواوی مشغول توسعه دستگاهی با امکان خم کردن صفحه به طرف بیرون است. گفته می‌شود این گوشی در حالت اصلی، صفحه نمایشی 8 اینچی خواهد داشت؛ در این صورت، ما اساسا با یک تبلت رو به رو خواهیم بود. در صورت تمایل نیز می‌توان آن را خم کرد تا نمایشگری 5 اینچی در برابرتان قرار گیرد.

هواوی با معرفی محصول جدید خود در کنگره جهانی موبایل 2019، می‌تواند سامسونگ را در رقابت برای معرفی گوشی های انعطاف پذیر شکست دهد. از طرفی، گفته می‌شود موبایل منعطف سامسونگ هم در همین رویداد پیش روی همگان قرار خواهد گرفت. در نتیجه، احتمالا رقابت اصلی بر سر زمان عرضه به بازار خواهد بود.

2.رویول (Royole)

رویول، یک گزینه غافلگیرکننده در این لیست محسوب می‌شود و اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، هیچ کسی تصورش را هم نمی‌کرد که یک استارتاپ چینی بتواند با استفاده از فناوری اختصاصی خود، سازندگانی همچون هواوی و سامسونگ را در عرضه نسخه اقتصادی گوشی های انعطاف پذیر شکست دهد.

گوشی منعطف فلکس پای (FlexPai) بر خلاف موبایل شرکت سامسونگ، به طرف بیرون خم می‌شود؛ این یعنی دستگاه فاقد نمایشگر ثانوی بوده و یک صفحه نمایش بزرگ در بخش بیرونی پیش روی کاربران است. اگرچه این طراحی، ایده‌های مفهومی افراد مختلف را به واقعیت تبدیل می‌کند، ولی محصولی پریمیوم نیست.انتظار می‌رودگوشی های انعطاف پذیر سازندگان دیگری همچون هواوی و سامسونگ، طراحی بهتری داشته باشند.

به گفته مدیران، علاقه‌مندان می‌توانند از ماه آینده میلادی، رویول فلکس پای را خریداری کنند. با اینکه ما در مورد میزان موجودی این گوشی و تعداد دستگاه‌هایی که عرضه خواهد شد، مطمئن نیستیم، اما تولید موبایل منعطف و شکست سامسونگ و هواوی را می‌توان یک دستاورد بزرگ برای شرکتی در نظر گرفت که تنها 6 سال از تاسیس آن می‌گذرد.فلکس پای، از 1295 دلار تا 1871 دلار قیمت‌گذاری شده است.

3.ال جی

ال جی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صفحه نمایش در دنیا بود بنابراین عجیب نیست اگر این شرکت قصد رقابت در بازار گوشی های انعطاف پذیر را داشته باشد. مطابق با شایعات، صفحه نمایش موبایل ال جی نیز همانند هواوی، به سمت خارج خم می‌شود. علی‌رغم اینکه ما هیچ تصویر یا سند موثقی در مورد طراحی این گوشی نداریم، اما یکی از پتنت‌های این کمپانی کره‌ای، شکل ظاهری احتمالی آن را نشان می‌دهد. یکی از موارد قابل توجه در طراحی این کمپانی ، وجود دو باتری و دو جک هدفون جداگانه است. در این صورت، کاربران می‌تواند به صورت هم‌زمان مشغول تماشای دو ویدیوی متفاوت شوند. این پتنت در سپتامبر 2016 به ثبت رسیده و به وجود اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش اصلی نیز اشاره دارد. ال جی قصد ندارد موبایل منعطف خود را به این زودی‌ها روانه بازار کند.

4.  زد تی ای

زد تی ای از نخستین شرکت‌هایی بود که در جهت تولید گوشی های منعطف، گام برداشت. هرچند، موبایل مفهومی این شرکت به نام Axon M، نتوانست توجه کارشناسان و علاقه‌مندان را به خود جلب کند زیرا سازندگان به جای یک صفحه نمایش انعطاف پذیر، از دو نمایشگر که با لولا به یکدیگر متصل شده بودند، استفاده کردند!

در حقیقت، در حالت تبلتی به آسانی می‌توان شکاف بین نمایشگرها را مشاهده کرد. در نتیجه، آکسون ام دستگاهی نبود که انتظار ما را از یک موبایل منعطف برآورده کند!

گوشی انعطاف پذیر زد تی ای، احتمالا ادامه‌دهنده راه آکسون ام خواهد بود. بر خلاف گذشته، ما می‌توانیم خود را برای یک نمایشگر واقعا منعطف آماده می‌کنیم که از بخش مرکزی به طرف بیرون خم می‌شود. پیش‌تر، چینی‌ها برخی قابلیت‌های جذاب را در آکسون ام نمایش داده بودند که انتظار می‌رود به نسل جدید هم اضافه شوند.

5.  اپل

اپل از قافله سازندگان گوشی های انعطاف پذیر ، باز نخواهند ماند چرا که مدیران از توسعه یک نمونه اولیه منعطف خبر داده‌اند.

به نظر می‌رسد طراحی در نظر گرفته شده اپل برای گوشی های انعطاف پذیر شامل لولاهای اشتراکی یا مشخصه‌های دیگر همچون بخش‌های مغناطیسی می‌شود. مطابق با اسناد مربوط به یکی از پتنت‌های اخیر اپل، این طراحی می‌تواند به گونه‌ای باشد که کاربران، نمایشگر را از هر دو جهت خم کنند. در این صورت، نمایشگرها می‌توانند رو‌به‌روی هم یا پشت به یکدیگر قرار گیرند. یکی از تغییرات در این پتنت، احتمالا به نوع لولای اصلی که نقش اسکلت دستگاه را دارد، مربوط خواهد شد.

6. لنوو / موتو

شواهد نشان می‌دهند که لنوو در حال کار بر روی نوع دیگری از گوشی های انعطاف پذیر است. ظاهرا مهندسان می‌خواهند به جای استفاده از نمایشگرهای بزرگ، تلفن های هوشمند امروزی را در ابعادی کوچک‌تر تولید کنند. دست‌یابی به این هدف با اقتباس از طراحی گوشی های تاشو و خاطره‌انگیز  Moto Razr  برای سازندگان امکان‌پذیر خواهد بود. موبایل منعطف لنوو، اساسا یک گوشی تاشو با صفحه نمایش انعطاف پذیر است.

بهتر است بدانید کمپانی‌های دیگری از جمله اوپو، شیائومی و حتی ایسوس هم مایل به عرضه چنین محصولاتی هستند.

بنابراین می‌توان گفت، در حقیقتآینده از آن گوشی های انعطاف پذیر است!

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره پنج ستاره

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد امتیازات 1

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

به اشتراک گذاری مطلب