تنظیم انواع مودم

تنظیم انواع مودم یکی از مهم ترین آموزش های پایه ای شبکه می باشد.

معمولا افرادی که بیشتر زمان کاری خود را با کامپیوتر سپری میکنند ، احتیاج دارند تا بتوانند برخی از منابع در دسترس را مانند پرینتر ، مودم و … را به تنهایی تنظیم کنند. از این رو ما قصد داریم شما را با نحوه کانفیگ کردن یا تنظیم کردن مودم های مختلف آشنا کنیم.

از جمله مودم هایی که کارشناسان رایانه کمک آنلاین به شما پیشنهاد می کنند ؛ مودم های D-link ، TP-link، Asus می باشد. این مودم ها در واقع متداول ترین مودم های بازار برای مصارف خانگی می باشند. انواع مودم های دیگری نیز در بازار موجود می باشند که برای مصارف تجاری و شرکت ها استفاده می شوند.

یکی از مهم ترین و اساسی ترین این تنظیمات ، تنظیم انواع مودم یا همان کافیگ کردن اولیه مودم می باشد. بیشتر افراد تصور میکنند همین که مودم را به خط تلفن متصل کنند ، اتصال مودم به اینترنت انجام می شود.

اما اینطور نیست ، راه اندازی مودم نیز مانند هر وسیله کامپیوتری دیگر احتیاج به یک سری تنظیمات اولیه شامل ؛ ثبت کردن نام کاربری و رمز عبور ، وصل کردن کابل های مودم ، قرار دادن اسپیلیتر یا نویز گیر برای گرفتن نویز خط تلفن و تنظیمات وایرلس دارد.

پیشنهاد مطلب: دوست داری آموزش تنظیم هر مودمی رو بلد باشی؟ اونم رایگان! تنظیمات انواع مودم

آموزش ویدیویی حل مشکل خاموش شدن وای فای مودم

بعضی وقت ها ممکن هست که کامپیوترتون به مودم وصل باشه و اینترنت داشته باشه ولی دستگاه های دیگه مثل گوشی موبایل اینترنت نداره. داخل این ویدیو قراره هست باهم یاد بگیریم که اگر با همچین مشکلی روبه رو شدیم چه کارهایی انجام بدیم.

.

تنظیم مودم های اینترنتی مختلف

این تنظیمات البته مربوط به مودم های ADSL می شود که متداول ترین و پر استفاده ترین نوع اینترنت بین کاربران ایرانی می باشد. مودم ها دیگری نیز در بازار موجود می باشند.

تنظیم مودم

که نسبت به مودم های ADSL استفاده کمتری دارند مانند مودم های جیبی سیم کارت خور 3Gو4G که هرکدام مارک ها و مدل های مختلفی دارند،مودم های LTE ثابت که بازهم مدل های متفاوتی نسبت به مودم های ADSL می باشند و مودم های وایمکس که دیگر منسوخ شده اند و استفاده ای ندارند.

مودم برای راهکارهای تجاری

همچنین برای مصارف تجاری نیز اینترنت های نقطه به نقطه وجود دارد که از طریق دیش های ارتباطی مستقیما به نود های اینترنت متصل می شوند. هرکدام از این نوع اینترنت ها تنظیمات خاص خود را دارند و حتی در بین مدل ها و برند های مختلف مودم این تنظیمات ممکن است کمی متفاوت باشند.

ما در آموزش های کانفیگ مودم رایانه کمک سعی کردیم تا آموزش تنظیم تمامی مودم های متداول اینترنتی را خدمت شما ارائه دهیم.

برای تنظیم کردن مودم شما قبل از هر چیز نیاز دارید بعد از اتصالات سخت افزاری وارد تنظیمات مودم شوید که برای ورود به تنظیمات مودم ما از IP های پیش فرض مودم استفاده می کنیم. گذرگاه پیش فرض مودم های مختلف 192.168.1.1 ، 192.168.1.254 و 192.168.0.254 می باشد.

همانطور که می دانید ، مودم یکی از مهم ترین سخت افزار های داخل شبکه برای اتصال به اینترنت و حتی اتصال به شبکه داخلی به حساب می آید.

تفاوت مودم و روتر

برخی از مردم از مودم با نام روتر نیز یاد می کنند. باید این نکته را در نظر داشته باشید که کار مودم ها از روتر ها جدا می باشند روتر ها دستگاه هایی هستند که به شما امکان برقراری چند دستگاه در داخل شبکه را می دهند و درواقعی ورودی اینترنت یا همان پورت ADSL یا هرگونه اینترنت دیگر را دارا نمی باشند.

از این رو برای ارتباط با اینترنت حتما باید دستگاه شما مودم اینترنتی بوده و قابلیت اتصال مستقیم به اینترنت را داشته باشد در غیر این صورت باید روتر را به یک مودم اینترنتی متصل کنید تا بتوان به اینترنت دسترسی پیدا کرد.

البته این نکته را نیز باید گفت که بعضی از دستگاه های مودم هم قابلیت روتر شدن را دارند هم امکان اتصال به اینترنت که به این دستگاه ها اصطلاحا مودم-روتر نیز گفته می شود.

تنظیم مودم | رایانه کمک

اغلب دستگاه های جدید از این مدل بوده و هم امکان استفاده به عوان مودم را داشته و هم میتوان به عنوان ک روتر فقط برای شبکه کردن چند سیستم از آنها ساتفاده کرد.

در هر صورت شما به عنوان یک کاربر اینترنت نیاز دارید توانایی این را داشته باشید که تنظیمات اولیه مودم خود را به تنهایی انجام دهید.

مشاوره تلفنی برای تنظیم مودم اینترنت

با گروه فنی رایانه کمک همراه باشید تا به خوبی با تنظیم انواع مودم های مختلف آشنا شوید. ما در این بخش تنظیمات اولیه مودم های معروف را برای شما آماده کرده ایم تا بتوانید به صورت قدم به قدم با نحوه تنظیم مودم های ADSL و دیگر مودم ها و تنظیمات اساسی مودم ها آشنا شوید.

در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره گیری 909907150 و 0217129 می توانید به صورت مستقیم با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید .

تنظیمات مودم های مختلف

رایانه کمک

کارشناسان رایانه کمک میتواند شما را در حل مشکلات کامپیوتری و تلفن همراه یاری کنند

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره پنج ستاره

میانگین رتبه 3.8 / 5. تعداد امتیازات 9

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

به اشتراک گذاری مطلب
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.