ساب فولدر چیست؟

سوالی که ممکن است برای بیشتر کاربران پیش بیاد این است که ساب فولدر چیست؟ تفاوت ساب دامین با ساب فولدر ؟ کدام برای سئو سایتم بهتر است؟ در این مقاله با گروه فنی رایانه کمک همراه ما باشید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

ساب فولدر چیست؟

ساب فولدر یک پوشه داخل هاست یا سرور شماست، مثل فایل موجود در کامپیوتر. ساپ فولدر همیشه پس از نام دامنه با یک اسلش رو به جلو شروع می‌شود.

ساب دامین چیست؟

ساب دامنه به عنوان بخشی از دامنه اصلی سایت محسوب می‌شود که قبل از نام دامنه اصلی و پسوند دامنه قرار می‌گیرد. همانطور که گفتیم ساب دامین ارتباط غیر مستقیم با سایت شما دارد اما ساب فولدر در واقع ارتباط مستقیم با دامین اصلی دارند، زمانی که ما بخش جدیدی را در سایت ایجاد میکنیم همانطور که گفتم بهتر است از ساب دامین استفاده کنیم. اما اگر بخشی که در حال ایجاد آن هستیم با وب سایت اصلی ما رابطه ی مستقیم دارد بهتر است از ساب فولدر استفاده کنیم آدرس ساب فولدر به این صورت نوشته میشود:

Rayanehkomak.com/folder

که به جای کلمه ی folder شما موضوع بخش جدید را میتوانید بنویسید که حتی در حاین حالت میتوانید اگر از پنل وردپرس استفاه میکنید داخل فولدر ایجاد شده یک وردپرس و قالب مجزا نصب کنید البته در نظر داشته باشید  سئو این دو از هم جدا میباشد.

استفاده از ساب دامین بهتر است یا ساب فولدر

در واقع فرق چندانی از نظر موتور های سرچ گوگل نداره اما اگر بخشی جدیدی که میخواهید ایجاد کنید با موضوع سایت شما مرتبط است از ساب فولدر استفاده کنید اما اگر موضوع بخشی که در حال راه اندازی آن هستید مستقل است از ساب دامین استفاده کنید

تفاوت ساب دامین با ساب فولدر؟

  • زیر دامنه ها و زیر پوشه ها مشابه یکدیگر هستند. هر دوی آنها داخل آدرس اصلی وب سایت قرار می‌گیرند.
  • ساب دامین قبل از دامنه اصلی قرار می‌گیرد و به گوگل اطلاع میدهد که محتووای قرار شده در زیر دامنه، سایت اصلی قرار گرفته است.

ساب فولدر بعد از دامنه اصلی قرار می‌گیرد و محتوای اصلی سایت شما با آن هیچ تفاوتی ندارد.

با ساب فولدر رتبه بهتری میگیریم یا ساب دامین ؟

در هر صورت اگر زمانی که شما از این دو دامین استفاده میکنید همان زمانی را که بر روی سایت خود میگذارید و زحمتی که برای سایت اصلی میکشید را برای این دو دامین نیز بگذارید و صادقانه زحمت بکشید رتبه ی خوبی خواهید گرفت مشکلی که بسیاری از افراد با ساب فولدر ها دارند این است که بعد از مدتی این آدرس را فراموش میکنند و وقت خود را صرف ساخت آنها نمیکنند بنابراین رتبه ی خوبی نمیگیرند اما زمانی که افراد از ساب دامین ها استفاده میکنند برای این آدرس ها زمان صرف میکنند و به بهبود آن کمک میکنند.

چرا باید از Subfolder استفاده کنیم؟

  • دیگر نیازی به خرید SSl نداریم.
  • ساب فولدر در کاربران حس راحتی بهتری را ایجاد می کند.
  • ساب فولدر برای بازاریابی بهتر میباشد و همچنین برای توسعه دهندگان وب و یا بازریابی اینترنتی کم تجربه بهتر است.

چه زمانی باید از Subdomain استفاده کرد؟

  • جهت راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیکی برای تکمیل وب سایت اصلی.
  • راه اندازی یک وبلاگ یک شرکت یا وب سایت تجاری موجود.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل در مورد ساب فولدر توضیح داده شد همچنین در تفاوت ساب دامین و ساب فولدر باهم بررسی کریدم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد، همانطور که می‌دانید رایانه کمک سالهاست با پاسخگویی به سوالات موبایل و کامپیوتر در خدمت شما عزیزان است، اگر مشکلی کامپیوتری و یا موبایلی دارید فقط کافیه با شماره 9099071540 و از طریق تلفن های ثابت تماس بگیرید و یا از طریق موبایل با شماره 0217129 با ما در ارتباط باشید.

رایانه کمک

کارشناسان رایانه کمک میتواند شما را در حل مشکلات کامپیوتری و تلفن همراه یاری کنند

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره پنج ستاره

میانگین رتبه 2 / 5. تعداد امتیازات 2

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

به اشتراک گذاری مطلب